Efteling, Media, Video

Efteling-attractie PandaDroom wordt Fabula

Nieuwe film, horeca en naam voor 4D-theater

Efteling-attractie PandaDroom wordt Fabula

De Efteling maakt vandaag de nieuwe plannen voor de attractie PandaDroom bekend. Het attractiepark heeft grootse plannen met het 4D-theater waar momenteel een 3D-film over de kwetsbare natuur van Moeder Aarde te zien is. PandaDroom werd in 2002 geopend in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds, ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van het attractiepark. De attractie krijgt een nieuwe naam: Fabula. In Fabula staat het thema natuur op een speelse en vrolijke manier in de hoofdrol. Omdat de ontwikkelingen op het gebied van beeld en techniek snel gaan, worden zowel de 3D-techniek als de inhoud van de 17 jaar oude film vernieuwd. In de nieuwe film leert een beer wijze levenslessen van Klaas Vaak en krijgt daardoor meer oog en respect voor andere dieren. De film wordt vrolijk, spannend en iets korter waardoor straks meer gasten de attractie kunnen beleven. De gerenommeerde Britse studio Aardman produceert de nieuwe 3D-film. Hierin worden de tien bestaande 4D-effecten uit de attractie, zoals water-, geur- en windeffecten, op een passende wijze weer ingezet. De samenwerking tussen de Efteling en het Wereld Natuur Fonds eindigt eind 2019 wanneer Fabula haar deuren opent.

Totaalconcept

Naast de film, die een voor- en een hoofdshow kent, worden ook het restaurant en de souvenirwinkel aangepast voor een totaalbeleving. Het restaurant krijgt binnen en buiten meer zitplaatsen. Op de nieuwe menukaart staan verse en verantwoorde vlees-, vis- en veganistische gerechten passend bij de wereldse keuken. De investering voor de ontwikkeling van Fabula bedraagt 3,5 miljoen euro.

Het verhaal

In een voorshow en een hoofdshow van beide circa acht minuten ziet de kijker een film over een jonge beer en een dappere eekhoorn. Het botert niet goed tussen de knorrige beer en de andere dieren, waarop Klaas Vaak besluit de beer een paar levenslessen bij te brengen. Tijdens een avontuurlijke droom bezoeken de beer en de eekhoorn leefwerelden van andere dieren en leren zich aan te passen. Dat zorgt voor wonderlijke, hilarische, spannende en ontroerende momenten. Moraal is dat de beer uiteindelijk meer oog en zelfs respect krijgt voor andere dieren.

Aardman

De Britse studio Aardman is vooral bekend van hun talloze stop-motion producties, zoals Wallace & Gromit, Chicken Run en Shaun het schaap. De Efteling vindt in Aardman een producent die de nieuwe natuurfilm kan voorzien van humor en dynamiek, zonder een belangrijke moraal te hoeven missen.

Geef een reactie

Spring naar toolbar